Tax & Finance Forum 2022

BusinessMark are plăcerea să vă anunţe organizarea unei noi ediții a TAX & FINANCE FORUM, ce va avea loc pe 10 mai 2022, în format hibrid, atât „onsite” (Hotel Radisson Blu București), cât și online (pe platforma MyConnector). Experiența “in person” va fi completată de cea virtuală, participanții având facilități de networking, chat și zonă expozițională.

În cadrul evenimentului, adresat atât companiilor din mediul privat, cât și celor din sectorul public, vom aborda cele mai importante aspecte și noutăţi legislative cu impact fiscal, principalele provocări pentru contribuabilii români și soluții de adaptare la noile prevederi.

Vom prezenta și analiza, alături de experți din cele importante companii de consultanță: tendințe legislative și fiscale la nivel internațional, strategia fiscală a României si armonizarea legislației românești cu cea globală, aspecte legislative în contextul digitalizării ANAF, principalele modificări și reglementări ale Codului Fiscal și Codului de Procedură Fiscală, prețurile de transfer în 2022 la nivel internațional și local, TVA – tendințe, provocări legislative, deducere, ajustări, rambursare, achizițiile intra-grup și TVA, abordarea ECJ, trenduri jurisprudențiale, exemple practice, tematica abordată în controalele fiscale în perioada recentă și provocările practice ale contribuabililor, facilitățile fiscale pentru activitățile de cercetare-dezvoltare, RO e-factura, RO e-transport, SAF-T, aspecte privind rezidența fiscală, Stock Option Plan, munca remote & munca de oriunde – abordare fiscală și legislativă, conformarea persoanelor fizice, aspecte fiscale privind principalele beneficii salariale, noutăți privind sponsorizările, optimizare fiscală și evaziune fiscala, aspecte privind comunicarea cu autoritățile fiscale, holdingul în România, legislație de mediu și inspecții de mediu, legislație vamală, noutăţi legislative în domeniul contabilităţii și raportării financiare internaționale.

*Participarea la eveniment echivalează cu 5 ore de pregătire profesională pentru membrii Camerei Consultanților Fiscali

AUDIENȚĂ

  • Directori financiari
  • Directori generali
  • Consultanți fiscali
  • Tax Managers
  • Controlleri financiari
  • Directori economici
  • Directori contabili
  • Contabili
  • Auditori
  • Analiști financiari
  • Antreprenori
Seminar susținut de Viorel Sbora și Mihaela Crăciun, ATIPIC Solutions: Efectele nefaste ale dosarelor de prețuri de transfer pregătite „de grup”, noua listă de mari contribuabili, importanța strategiei de apărare în inspecția fiscală
  • Cum vă poate afecta un dosar de prețuri de transfer pregătit la nivel de grup dar neadaptat la legislația din România;
  • Studii de comparabilitate pregătite centralizat la nivel de grup – o idee bună sau nu?
  • De ce este important să aveți o strategie de apărare coerentă și adaptată la cerințele echipei de inspecție fiscală;
  • Noua listă de mari contribuabili și impactul pentru contribuabilii ce au fost încadrați în această listă;
  • Aspectele care trebuie avute în vedere / corectate în cadrul contractelor semnate cu părți afiliate;
  • Tratamentul fiscal al ajustărilor de prețuri de transfer;
  • Inflație sau noua provocare în domeniul prețurilor de transfer;
  • Pregătirea anuală a raportărilor Country by Country Reporting (CbCR).
 
Consulting CFO & GBS Services Associate Partner, EY România Pasionat de susținerea clienților în transformarea Funcției Financiare. Guillaume este CFO și conduce Serviciile de Consultanță GBS ale EY în România si Moldova. Are o experiență de peste 18 ani în finanțe, consultanță în diferite sectoare și ca manager de Consolidare pentru activitățile de Piață ale...
Transfer Pricing & DAC6 Partner, ATIPIC Solutions Viorel are o experiență de peste 11 ani în domeniul prețurilor de transfer, acumulată în cadrul Transfer Pricing Services, BDO și în ​cadrul ATIPIC Solutions – un proiect început din dorința de a regândi și a transforma modul de lucru în realizarea de dosare de prețuri de transfer. Fost...
Associate Partner, Consultanță Fiscală, KPMG În contextul evoluției continue a mediului fiscal la nivel global, funcțiile fiscale trebuie să fie eficiente astăzi și pregătite pentru mâine. Cu 17 ani de experiență în consultanță fiscală în Big4, Inga este Liderul diviziei de Tehnologie Fiscală și Juridică la KPMG România. Expertiza ei în transformarea funcției fiscale și...
Partener, D&B David și Baias – afiliat PwC România Ana-Maria Iordache are o experienţă de peste 13 ani în domeniul litigiilor fiscale şi administrative, reprezentând cu succes numeroşi clienţi atât în faţa autorităţilor şi instanţelor de judecată din România, cât şi în procedurile derulate in faţa Curţii de Justiţie a Uniunii Europene. Sfera sa de practică...
Partener Asociat, Departamentul Impozite directe, EY România Raluca este Partener Asociat în cadrul Ernst & Young România, biroul din București. Are o experiență de peste 16 ani în consultanță fiscală, din care un an l-a petrecut în echipa de servicii de fiscalitate internațională din  Luxemburg al unei firme din Big4, ce asista diverse companii multinaționale....
Managing Partner, Dobrinescu Dobrev SCA Având dubla calificare în domeniul juridic și economic, Luisiana s-a specializat începând cu anul 2003 în drept fiscal. În iulie 2012 a înființat Dobrinescu Dobrev SCA, alături de Dumitru Dobrev. Casa de avocatură oferă consultanță de taxe și asistență în inspecția fiscală, pledează în litigii civile, administrative și fiscale și...
 Avocat senior, D&B David și Baias – afiliat PwC România Cătălina Nacev (Ilie)  s-a alăturat D&B în martie 2016. Cătălina este specializată în servicii financiare și R&C, furnizând atât asistență juridică în legătură cu cerințele impuse de legislația privind protecția consumatorului precum și în legătură cu practicile comerciale din cadrul lanțului de aprovizionare.
Avocat, Director, Băncilă, Diaconu şi Asociații Alex Slujitoru este Director în cadrul practicii de Politici și Controverse fiscale a societății de avocați Bancila, Radu și Asociații SPRL Este licențiat în drept al Universității din București și membru al Baroului București din 2008. De asemenea, deține o diplomă de master în Drept Civil acordată de Facultatea...
Senior Managing Associate, Reff & Asociatii | Deloitte Legal Luiza este Senior Managing Associate în practica de soluționare a litigiilor din cadrul Deloitte Legal | Reff & Asociații. Cu mai mult de 13 ani de experiență în practica administrativă, fiscală și comercială, ea coordonează un număr mare de litigii fiscale și administrative împotriva autorităților fiscale,...
Senior Manager Servicii Fiscale, Deloitte Romania Alexandru este Senior Manager în cadrul departamentului de Taxe Indirecte al Deloitte România, fiind specializat în TVA. Cu o experiență de peste 10 ani în proiecte de consultanță, el a asistat companii locale și internaționale activând în diverse domenii precum retail și bunuri de larg consum, producție, auto, tehnologie...
Partener, Cabot Transfer Pricing Alina Andrei este partener în cadrul societății Cabot Transfer Pricing. Alina are experiență în pregătirea dosarului de prețuri de transfer din anul 2008, anul publicării Ordinului 222 / 2008 privind prețurile de transfer. Până în prezent, Alina a asistat mai mult de 100 de societăți locale și din Uniunea Europeană în...
Tax Manager, PKF Finconta Narcisa este Manager al departamentului de Taxe și Consultanță Fiscală al PKF Finconta. Este membru acreditat al următoarelor organizații profesionale: Camera Consultanților Fiscali și Corpul Experților Contabili și Contabililor Autorizați din România. A absolvit Facultatea Finanțe-Contabilitate din cadrul Universității Dimitrie Cantemir, București. Ea asistă un număr mare de clienți din domenii...
Senior Consultant, ATIPIC Solutions Mihaela este Senior Consultant în cadrul ATIPIC Solutions. Specializată în pregătirea de dosare de prețuri de transfer, de politici de prețuri de transfer și a studii de comparabilitate, Mihaela este certificată Advanced Diploma in International Taxation în domeniul prețurilor de transfer. Pe parcursul activității profesionale, Mihaela a fost implicată în special în proiecte realizate pentru companii din diverse industrii precum IT, farmaceutică, materiale de...
Acces in-person
500 lei +TVA
Buy Ticket

Discount de grup:
10% - 2 participanți
15% - 3 participanți
20% - 4+ participanți

Acces virtual
200 lei +TVA
Buy Ticket

Discount de grup:
10% - 2 participanți
15% - 3 participanți
20% - 4+ participanți

On Demand
150 lei +TVA
Buy Ticket

Nu puteți ajunge la eveniment? Nu ratați discuțiile. Solicitați înregistrarea evenimentului și urmăriți-o oricând aveți timpul necesar.

 

  • Tendințe legislative și fiscale la nivel internațional. Noutăți privind politicile fiscale în Uniunea Europeană post-pandemie. Strategia fiscală a României si armonizarea legislației românești cu cea globală. Reforma fiscală în contextul Planului Naţional de Redresare şi Rezilienţă.
  • Instrumentul multilateral care modifică tratatele de evitare a dublei impuneri ale României începând cu 1 ianuarie 2023.
  • Digitalizare. Transformare. Aspecte privind taxarea în economia digitală. Adaptarea autorităților fiscale. Aspecte legislative în contextul digitalizării ANAF.
  • Principalele modificări și reglementări ale Codului Fiscal și Codului de Procedură Fiscală.
  • Prețurile de transfer în 2022 la nivel internațional și local. Inspecția fiscală a dosarului de prețuri de transfer; exemple și bune practici.
  • Practica inspecțiilor fiscale și aspecte privind litigiile fiscale în materie de TVA. Trenduri, tematica abordată în controalele fiscale în perioada recentă și provocările practice ale contribuabililor.
  • Facilitățile fiscale pentru activitățile de cercetare-dezvoltare.
  • Principalele aspecte privind RO e-factura și RO e-transport.
  • SAF-T (Standard Audit File for Tax) – aspecte și provocări ale contribuabililor privind modul nou de raportare standardizată către ANAF, exemple practice.
  • Noi masuri fiscale privind impozitul pe profit care vin in sprijinul mediului de afaceri
  • Transpunerea Directivei UTP în România.
  • Aspecte privind ESG (Environmental, social, and governance).
  • Abordări recente ale instanțelor române în litigiile fiscale
  • Munca de (aproape) oriunde – aspecte practice, implicații fiscale și de securitate socială

Seminar susținut de Viorel Sbora și Mihaela Crăciun, ATIPIC Solutions: Efectele nefaste ale dosarelor de prețuri de transfer pregătite „de grup”, noua listă de mari contribuabili, importanța strategiei de apărare în inspecția fiscală

  • Cum vă poate afecta un dosar de prețuri de transfer pregătit la nivel de grup dar neadaptat la legislația din România;
  • Studii de comparabilitate pregătite centralizat la nivel de grup – o idee bună sau nu?
  • De ce este important să aveți o strategie de apărare coerentă și adaptată la cerințele echipei de inspecție fiscală;
  • Noua listă de mari contribuabili și impactul pentru contribuabilii ce au fost încadrați în această listă;
  • Aspectele care trebuie avute în vedere / corectate în cadrul contractelor semnate cu părți afiliate;
  • Tratamentul fiscal al ajustărilor de prețuri de transfer;
  • Inflație sau noua provocare în domeniul prețurilor de transfer;
  • Pregătirea anuală a raportărilor Country by Country Reporting (CbCR).

 

 

Susținut de:
Parteneri media:
Debizz Top Business