
Investiţiile străine directe în România au ajuns în 2015 la 3 mld. euro în 2015, cel mai ridicat nivel din 2009, iar încrederea investitorilor în țara noastră a fost pe un trend crescător. Cele mai multe investișii au fost atrase și în 2015 de industrie.
Exporturile României au atins în 2015 o valoare de 54,6 mld. Euro, în creștere cu 4,1% comparativ cu anul precedent. Avansul mai mare al importurilor (+7,6%) a determinat pentru al treilea an consecutiv mărirea deficitului comercial, care a ajuns la 8 mld. Euro in 2015. Din păcate, valoarea exportului pe cap de locuitor este în țara noastră de doar 2700 euro pe an, de aproape șase ori mai puțin față de Germania, liderul european și de patru ori comparativ cu Ungaria.
Evenimentul este dedicat companiilor care investesc în România și celor care desfășoară activități de comerț exterior sau sunt interesați de activitatea de export. În cadrul dezbaterii, vom pune accentul pe noile politici care ajută la stimularea economiei locale, vom descoperi oportunități de investiții în România, cele mai noi alternative privind exporturile, cât și cele mai bune practici din industrie.
TARGET
DIRECTORI GENERALI
DIRECTORI ADJUNCȚI
DIRECTORI DE VÂNZĂRI
DIRECTORI FINANCIARI
ANTREPRENORI
INVESTITORI
- Stabilitatea economică și competitivitatea mediului de afaceri din România – analize, perspective
- Legislația fiscală românească și impactul asupra investițiilor
- Soluții de finanțare a investițiilor
- Fonduri europene pentru mediul de afaceri în 2016
- Aspecte privind schemele de ajutoare de stat: fonduri 2014-2020, domeniul de aplicare, condițiile de eligibilitate ale întreprinderilor și ale investiției, cheltuieli eligibile, intensitatea și cumulul ajutoarelor de stat, efectul stimulativ, durata, bugetul schemei și numărul estimat de beneficiar
- Cum poate fi echilibrată balanța creșterii economice prin investiții străine?
- Ponderea investițiilor noi. Investiții greenfield
- Cum descoperim produse inovatoare și cum diversificăm zonele care reprezintă potențiale arii de investiție?
- Modalități de promovare în urma investițiilor. Cum identificăm cumpărătorii calificați, cu o putere de cumpărare reală și influentă?
- Parteneriatul public-privat
- Partner relationship management și sugestii pentru dezvoltarea de noi colaborări cu potențial de investiție
- Serviciile financiare și implicarea acestora în descoperirea de piețe emergente
- Branding de țară – cum construim o strategie orieintată spre business? Cum ne asigurăm că nu ratăm oportunități majore de investiții?
- Strategia pentru promovarea exporturilor
- Perspective privind dinamica importuri exporturi și implicații în economie
- Creșterea competitivității companiilor românești la export
- Cele mai atractive piețe de desfacere pentru produsele fabricate în România
- Implicațiile Noului Cod Vamal al Uniunii Europene
- Rolul IMM-urilor în furnizarea de alternative pentru creșterea exporturilor. Provocările cu care se confruntă mediul de afaceri
- Facilități de finanțare disponibile pentru exportatori
- Produsele de asigurare pentru creditele de export și utilitatea polițelor
- Strategia pentru promovarea exporturilor. Canale inovatoare de promovare a exporturilor
- Noi canale de distribuție – cum se vede zona de exporturi din punct de vedere logistic? Ce soluții oferă companiile de logistică și curierat?
- Rolul serviciilor de outsourcing în balanța importuri-exporturi