
În contextul în care în România se înregistrează, la ora actuală, aproape 51.000 de IMM-uri active, având o pondere de 9% din numărul total de firme și contribuind la valoarea adăugată totală în proporţie de 24,5%, sectorul reprezentat de Întreprinderile Mici si Mijlocii constituie un punct fierbinte pe agenda politicilor guvernamentale și europene de relansare a mediului de afaceri.
În aceeași linie, atât statul cât și mediul privat propun noi instrumente și măsuri pentru stimularea înființării de start-up-uri, ca parte a strategiei de creștere a culturii antreprenoriale românești.
Ambele subiecte vor fi dezbătute pe larg în cadrul conferinței “Business Challenge. Dinamizarea sectorului IMM-urilor și provocărileantreprenoriatului”, semnată BusinessMark, ce va avea loc pe 15 octombrie 2015, în București, Hotel Raddison Blu.
TARGET
- Managerilor de companii
- Antreprenorilor
- Investitorilor
- Băncilor
- Fondurilor de investiții
- Companiilor de leasing
- Furnizorilor de soluții IT
- Companiilor de consultanță
- Companiilor de asigurări
- vei învăţa cum să-ţi stabileşti corect obiectivele de business;
- vei afla cum poţi evalua riguros oportunităţile de dezvoltare a afacerii;
- vei exersa direct, în cadrul unei runde demonstrative BusinessDrive, abilitatea de a lua decizii manageriale;
- vei putea câştiga un voucher de discount valabil la cea de a X-a ediţie a programului BusinessDrive
SESIUNEA I
- Linii de finanțare pentru IMM-uri, prin programele europene și cele cu finanțare de la bugetul de stat în exercițiul financiar 2014-2020
- Strategia guvernamentală privind dezvoltarea sectorului IMM-urilor
- Investițiile în sectorul IMM-urilor. Cum au evoluat acestea în ultimii ani?
- Business perspective. Ce soluții propune mediul de afaceri pentru dezvoltarea sectorului IMM-urilor?
- Accesarea fondurilor europene și a creditelor pentru cofinanțare. Criterii de bancabilitate vs. criterii de eligibilitate, convergența criteriilor
- Soluții pentru eficientizarea costurilor și proceselor. Outsourcing-ul.
- Importanța predictibilității mediului fiscal. Efectele unui mediu fiscal imprevizibil pentru sectorul IMM-urilor
- Noul Cod Fiscal şi impactul lui asupra mediului de afaceri
- Facilități fiscale pentru mediul de afaceri autohton. Perspective pentru următorii ani
- Provocări legislative: protejarea proprietății intelectuale, drepturi de copyright, măsuri antifraudă etc
- Oportunitățile de internaționalizare a afacerilor, scalarea modelului de business și prospectarea de noi piețe
SESIUNEA A II-A
- Mediul antreprenorial din România. Probleme și perspective de dezvoltare
- Politici de susținere a antreprenoriatului: actualizări, îmbunătățiri, impact
- Educația antreprenorială în România. Cum pregătim următoarele generații de antreprenori?
- Programe pentru schimbarea culturii și îmbunătățirea educației antreprenoriale: mentoring, coaching, incubatoare și acceleratoare
- Decizia antreprenorială. Analiza pieței, măsurarea avantajului competițional, găsirea nișei potrivite pentru o nouă afacere
- Risk management
- Principalele motive pentru care start-up-urile eșuează. Cum pot fi evitate?
- Instrumente de finanțare ale start-up-urilor: credite bancare, business angels, venture capital, private equity, microfinanțare
- Soluții alternative online de finanțare ale antreprenorilor europeni: equity crowdfunding și creditarea peer-to-peer
- Dezvoltarea sustenabilă și provocările primilor ani. Amortizarea investiției și trecerea pe profit
- Impactul tehnologiei în ecosistemul de afaceri și importanța adaptării la noile tendințe
- Cum iei decizia exit-ului? Tips & tricks pentru un exit profitabil
- Business Model Canvas, Lean Start-up și testarea MVP-urilor, cele mai noi tendințe în antreprenoriat